6 Ekim 2011 Perşembe

Yeni Başucu Kitabımız...

Salı günü alışveriş için dışarı çıktığımda,YA'nın da bir kaç eksiğini tamamlamak için bir kırtasiyeye girdim.
O sırada,O'nun çok ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir coğrafya atlası ile karşılaştım.İçinde fiziki ve beşeri dünya ve Türkiye haritaları,okyanuslar,karaların ve denizlerin dağılımı,volkanik dağlar,nehirlerin uzunluğuna göre sıralaması,dağlar,göller,dil ve din gruplarının dağılımı,bitki örtüleri,karayolları vs vs....gibi bilgilerin yanı sıra,tüm dünya ülkelerinin bayraklarını gösteren bir tablo da mevcuttu.

Bu atlasın,fazlasıyla ilgisini çekeceğine emindim oğlumun.Hemen edindim pek tabi.

Okuldan döndüğünde O'na,kendisinin çok ilgisini çekeceğini düşündüğüm bir sürprizim olduğunu söyledim.
Meraklı ve heyecanlı gözlerle,
"Ne aldın bana anneeee?" diye sordu.
Eline verdiğimde,önce yeni bir hikaye kitabı daha aldığımı düşündü.Dört tane de yeni hikaye kitabı edinmiştim ayrıca ama öncelikle ilgisini atlasa çekmek istedim.

Beklediğim gibi müthiş alakadar oldu atlasla.Tüm akşam sayfalarını tek tek inceleyip,bana sürekli sorular sordu.Bende büyük bir zevkle cevapladım bütün sorularını.Hemde unutulmuş bilgilerimi tazelemiş oldum sayesinde.
Bayrakların epey kısmını zaten biliyor olması inanılmaz şaşırttı beni.
"Nereden biliyorsun sen bunları annecim?"diye sorduğumda,
"Biliyorum işte" diye hafif ukala bir cevap verdi.

PES 2010 adlı futbol oyunu pek seviyor,burada da dünya ülkelerinin maçları falan yapılıyor.Her ülkenin isminin yanında da ülke bayrakları bulunuyor.Muhtemelen buradan öğrendi diye düşünüyorum.
Bilgisayar oyunlarının,ara sıra faydalı yanları da oluyormuş elbet...

Yanardağlar öncelikle ilgisini çeken konu oldu.Denizler,okyanuslar,kanallar,nehirler ile ilgili yığınla soru sordu.O'nun bu bilgiye aç,meraklı yanı beni çok mutlu ediyor.Hep böyle olmasını ümit ediyorum.

YA'nın huyudur;
İlgisini çeken,hoşuna giden,merakını uyandıran,çok sevdiği objelerini(bu bir kitapta olabilir,satranç taşı da) ilgisi kaybolana dek başucundan ayırmaz,hatta onunla yatar.
Öyle ki;uzunca süre satranç oyunundaki "vezir" taşı ile uyumuşluğu vardır.Hele kitapları hiç ayırmaz yastığının yanından.Ömrü boyunca da ayırmaz umarım.
Bir ara,bahçede bulduğu ne idüğü belirsiz küçük plastik bir tüple günlerini geçirmiş,onunla türlü çeşitli deneyler yapmış (tuz,su,deterjan karışımları vs ) yetinmeyip,kıymetlilerini oturttuğu baş köşesindeki yerinden o da nasibini almıştı.

Ne enteresan şu çocuklar,ne farklı bir dünyaları var.Keşke onların pencerelerinden bakabilsek hep hayata...

Neyse efendim;
Bizim son favorimiz olan "Coğrafya Atlasımız" da,başucu kitabımız oldu iki gecedir.Yetmedi,okula götürdü, "arkadaşlarıma göstereceğim" diyerek.Çok sevdi vesselam.

Bende bu atlası almakla,ne iyi bir iş yaptığımın hazzını yaşadım sonuna dek...

12 yorum:

  1. kucuktumm sevmısımdırr atlaslarıı cıdden buyudumm hala severımm dağları bayraklarııı.. kucukkenn abım ıle bayrakların rengıne oyun oynardık .. yıldızı var kızmızı var dıye .. tekerteker bulurduk hangı bayraak oldugunu.. anılarım depresıverdı.. ınsallahh ogluna da harıtalar guzell anıla bırakır..

    YanıtlaSil
  2. çok kitap alıyoruz, okuyoruz, böyle devam edermi, hep severlermi, bilgisayar vs. kitap sevgisini bastırırmı merak ediyorum...

    YanıtlaSil
  3. ne sevindirici birşey atlas'a bu kadar ilgi duyması :) aferin ona.

    YanıtlaSil
  4. bU BİLGİ AÇLIĞI HEP DEVAM EDER İNŞALLAH GÖNÜLÜM. NE GÜZEL ŞEYDİR ALDIĞIN BİŞEYİN ELDEN DÜŞMEMESİ KADİR KIYMETİNİN BİLİNMESİ.

    YA ÇOK AKILLI BİR ÇOCUK ZATEN MAŞALLAH ONA

    YanıtlaSil
  5. haritaları atlasları bayrakları seven çocuklar sanki akademik olarak daha başarılı olacaklarmış gibi geliyor bana :) ilgisini uzun süre tutabilmesi de çok güzel :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de kızlar kitapları sevdikleri için çok mutluyum , inşallah hep böyle olurlar ellerinden baş uçlarından ayırmazlar kıymetlilerini:)

    YanıtlaSil
  7. Gülce,
    Bende aynen senin gibi atlasları ve dahi coğrafya dersini çok sevmişimdir.Ayrıca sizin oynadığınız bayrak oyununu bizde oynardık kardeşimle.
    Umarım dediğin gibi güzel anılar bırakır oğluma.
    Teşekkür ederim Gülcecim

    YanıtlaSil
  8. Aysunum,
    Eminim faydasını göreceğiz,görüyoruz da nitekim.Farkediyorum ben,dil gelişimlerini olumlu yönde etkiliyor o kesin.
    Öperim canım...

    YanıtlaSil
  9. Baharcım,
    Benimde çok hoşuma gidiyor bu durum.Bilgiye aç bir hali var umarım hep devam eder bu.
    Öperim canım...

    YanıtlaSil
  10. Nilhancım,
    inşallah canım inşallah.Umarım sorunsuz bir okul dönemi geçirir çocuklarımız.
    Zamane çocuklarından hangisi zeki değil ki...
    Öperim Nilhanım...

    YanıtlaSil
  11. Nihanım,
    Umarım öyle olur,derslere ilgili,kolay anlayabilen bir öğrenci olur diye diliyorum.Süper zeka falan olmasın ama kolay kavrayabilen,ilgili bir çocuk olsun inşallah.
    Öpüyorum Nihamcım...

    YanıtlaSil
  12. İnşallah Aylincim,eminim öyle olacaklar sen hiç tereddüt etme...
    Öperim çoookkk...

    YanıtlaSil

Yorulmadan yorumladığınız için teşekkür ederiz...

Related Posts with Thumbnails