9 Aralık 2011 Cuma

Bugünden...

Kaynak:www.bengigencer.com
Güne güzel uyandım bu sabah.

08:30 du saat.Yatak odamın içi ışıl ışıldı.Güneş odayla beraber içimi de ışıttı.Yapraklar dökülmeye başladığından beri,odam güneş görmeye başladı şükürki.1.ci katta oturduğumuzdan, yaz geldiğinde bahçedeki ağaçlar iyice coşunca pencereyi tümden  kaplıyor, dolayısıyla güneşin eve süzülmesini engelliyordu.Kasvetli havanın ruhuma yansıttığı menfi duygulardan mütevellit, hazetmem hiç karanlık sabahlardan.Özellikle güne uyanışlarda daha baskındır bu duygu bende.Nasıl başlarsan öyle devam edersin ya hani,o hesap.Günü karamsar duygularla karşılarsam  şayet,bu his akşama dek eşlik eder bana ve dolayısıyla aileme.

Dün akşamdan,sabah kahvaltıyı kendisinin hazırlayacağını önceden haber vererek beni berhudar eden sevgili beyim:) dediğini yapmış ve kalkıp hazırlıklara girişmişti bile.Çocuklarda uyanmış,dolanıyorlardı evin içinde neşe ile.Her sabah TV açarlardı kalkınca önce,fakat Dijitürk bağlantımızda sorun var birkaç gündür,bu nedenle TV izlenmiyor evde.Pek de iyi oluyor bence,böyle de kalabilir diyeceğim  aslında lakin arada onları zaptetmek,hiç değilse yarım saat mola vermek amacıyla işime yaramıyor değildi hani.Hele ki cumartesi gününü 3 azgın veletle evde başbaşa geçireceğimi düşündükçe hafiften karabasanlar görmüyor değilim fakat park mark bir şekilde geleceğiz üstesinden o gününde.

Mutfaktaki tıkırtılar mest ediyordu beni,tadını çıkardım yatakta epeyce.Gerindim,bebekler gibi mayıştım,yeni değiştirdiğim nevresimlerimin mis gibi kokusuyla kendimden geçip yayıldım iyice.Prenses edasına bürünüverdim hatta ince ince.Unutuverdim bir anda külkedisinden hallice hallerimi, süzülüverdim bambaşka alemlere.Hakkımdı elbet;arada bir araba balkabağına dönüşüvermeden keyfini sürmek gerek böylesi anların.Neden sonra RU'nun yanıma gelip "tuvaletim geldi" deyişiyle döndüm aslıma.Ikına sıkına kalkıp beraberce banyoya geçtik.Yüzümü yıkayıp kendime geldim ve mutfağa yöneldim.

"Günaydın" dedim hane halkına.Kahvaltı hazırlanmıştı.Çocuklar için yumurtalar pişirilmiş,sütler ısıtılmıştı."Bize yumurta yok mu?" dedim."Bilmem yapmadım,diyettesin ya" dedi."Diyette olanlar yumurta yiyemiyorlarmıymış,atladım mı yoksa ben bunu?"diye sordum."Ne bileyim yemezsin herhalde diye düşündüm" diye cevap verdi.Kalktı tekrar yumurta pişirmeye gitti."Gerek yok,boşver" dedim ama dinlemedi.Bende peşinden gidip kendime otsu bir tabak hazırlamaya koyuluyordum ki,"hadi yaa ne yapıyorsun gitsene içeri" diye hafif ters bir çıkış yaptı."Hayırdır? gerginsin,kahvaltı hazırlamak ağır geldi sanırım,yapma istersen bir daha" dedim."Yok gergin falan değilim,her zaman hazırlamıyorum ya ne olacak" diye karşılık verdi.Ama son zamanlarda hayli gergin olduğu dikkatimden kaçmıyordu zaten.İşlerin yoğunluğu,hayat şartlarının ağırlığı,evdeki koşturmacalar yıpratıyordu O'nu iyiden iyiye.Biraz nefes almaya ihtiyacı olduğu aşikar;benimde,O'nunda...

Harala gürele yaptık kahvaltımızı.YA fazla hareketliydi yine.Kahvaltı boyunca poposunda kurtlar kaynıyormuşcasına bir sağa bir sola sürekli savrulup durdu.Dengesiz davranışlarıyla sabrımızı zorladı.Kah çatal yerine eliyle uzandı peynir tabağına,kah savruk hareketleriyle üstüne döktü aldığı lokmaları.Uyarılarımıza lakayt karşılıklar vererek iyiden iyiye gerdi bizi.Normalde lafını ettiğimde anında kendine çeki düzen verdiği "konuşmayacağım seninle" tehditimi bile dikkate almadı."kahvaltın bitti,doğru banyoya" diyerek derhal uzaklaştırdım O'nu sofradan.Fakat aynı zıvanalıkları orda da sürdürdü.Elinde diş fırçası,ağzında köpüklerle yanımıza geldi ve RU ve ZE'yi de ayartmaya çalıştı.Neco kalktı ve bir hışımla banyoya yöneltti hepsini.Üstünü giyerken maskaralıklarına devam etti kaldığı yerden.
"pijamanı katla oğlum"
"katlamıycamm"
"pantolonunu giy oğlum"
"giymiycemmm"
"Neden hep sizin istedikleriniz oluyomuş bakalım" diye de isyanını dile getirdi zibidi.
"Bizim istediklerimiz olmuyor ama canım,bak herşeye itiraz ediyorsun.Bundan böyle sen ne istersen bende aynını yapacağım.Herşeye hayır diyeceğim" dedim bende.
"Bilgisayarda oyun mu istiyorsun?-Hayır.Oyuncak mı istiyorsun?-Hayır.Parka mı gitmek istiyorsun?-Hayır,hayır,hayır,bundan sonra herşeye hayır" deyince,
"Bende sizin dediklerinizi yapmam o zaman" diye başa sardı tekrar.
"Zaten yapmıyorsun" dedim ve laf düellomuz böyle sürdü gitti...

Bazen tanıyamıyorum O'nu.Bambaşka bir çocuk olup çıkıyor.Çok inatlaşmayıp sakin karşılamak,kendi haline bırakmak lazım biliyorum ama bazen iyice geriliyor,bir temiz paylayayım istiyorum ne yalan.
Büyüyorlar,büyüdükçe sorunlarıda büyüyor ve ben bazen kontrolümü kaybedeceğim diye çok endişeleniyorum.
Büyüyorlar demişken;her geçen gün sergiledikleri farklı davranışlarla beraber sarfettikleri muzip cümleler hem şaşırtıyor hem de keyiflendiriyor beni.İşte onlardan bir örnekle gülümseyerek,keyifli hafta sonları diliyorum hem bize, hem herkese...

Dün akşam yoldayız,amcamızı ziyarete gidiyoruz.ZE birşeyler anlatıyor,arada RU ve YA'da ona müdahale ediyor.ZE'de "ama,ama" diye karşılık verince RU önce bir saniye düşündü ve, 
"Ama bakkalda" deyiverdi.
Çocukken kullanmaya alışık olduğumuz"Yağ bakkalda" lafını,"ya" ile başlayan ya da biten cümleler sarfettiklerinde birkaç kez O'nlara da kullanmıştık,ordan aklında kalmış olacak.Her lafa "ama" ile başlayan itiraz cümleleriyle karşılık verdiklerinde ise "aması maması yok" diyorduk arada.RU bu ikisini  harmanlayıp böyle bir cümle çıkardı ortaya.Koptuk resmen...

Eğlence için çok malzeme çıkar bunlardan çoookkk...

24 yorum:

  1. aa bacak kadar boyuyla bi de isyan he.. seni sıpa seni..

    YanıtlaSil
  2. ay gönül haftasonu yaklaştıkça bana da karabasanlar basıyor. öyle tanıdık haller ki okuduklarım :))) ama bakkalda çok güzeldi ama :))))

    YanıtlaSil
  3. Benim ev de anlattığın konumda bu sabah karlıydı ankarakasvetle başladık güne.

    Aynı inatlaşmalar bizde de var:(( Bazen ne yapacağımı cidden şaşıyorum akşam yelek giyin üzerine dedim ve tam 1 saat uğraştım giyinmesi için:(
    Eee sende itiraz 3 ne diyeyim canım sabır.

    YanıtlaSil
  4. Gönül anıtını dikmek lazım senin. Eşine de helal olsun vallahi.

    Biz yapmasını istediğimiz şeyin tersini söyleyince baaazen işe yarıyor. sizde yarar mı bilmem.
    Terliklerini giyme Ece, oyun oynama Ece..

    Gönül sen bir de bunları Lise çağında falan düşünsene, ya da ünv.. ortalık espiriden yıkılıyor olacak :)
    Muck

    YanıtlaSil
  5. kolaylıklar dilerim gönül işin-z zor valla biz tek velet için girdik dün gece birbirimize 3 ü hayal edemiyorum boşanmaya mı giderdi acep:)
    eşine bravo ne diyeyim .sanada allah yardımcın olsun

    YanıtlaSil
  6. Bu aralar beylerin muyyen günleri sanırsam ortada bir neden!!daha doğrusu çocukların yarattığı gerginlikler hariç bir neden yokken bizimki de pek gergin bu aralar.Kızların en ufak yaramazlığına tahammül edemez durumda sonrasında bana patlıyor aynen sizde olduğu gibi..Haklısın iki tarafada mola gerek ama nasıl??
    Sizde YA bunları yapıyor bizde bunun adresi Melisa hiiiç söz dinlemiyor Gönül çıldırtacak beni bu ara ne dersek ya tersini yapıyor ya da yapmıyor ve aynen sanki içinde kurtlar var on saniye durmuyor.Allah bizlere sabır versin bol bol.
    Üçünün arasında o kadar çok kalıyorum ki daha şimdiden ileride nasıl başa çıkacağım bilmem.

    Ama ile başlayan cümleye bittim çok bilmiş:))

    YanıtlaSil
  7. yazıyı okdukça ahh feyza ah şimdi gece uyumuo gazını çıkaramıo die hayıflanma zor günler seni beklio dedim....nasıl büyücem ben? :( sabır şart anlaşılan

    YanıtlaSil
  8. Sevgicim,
    O bacak kadar boylara aldanma sen.Parmaklarında oynatıyorlar bizleri.Maskara olduk maskara:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Nihan'ım canımmm,
    Sen gel bir de bana sor.Millet hafta sonu tatil yapar,bende durum tam tersi.Hafta sonu mesaim daha ağır.İnan bazen perşembeden başlıyor gerginliği.Beni çok iyi anlıyorsun değil mi?
    Öperim arkadaşım...

    YanıtlaSil
  10. Ebrucum,
    Sitemizin bahçesini çok seviyorum,ağaçlarla,çiçeklerle çepeçevre,içim açılıyor baktıkça fakat yazın can sıkıcı oluyor birazda.Dallar neredeyse pencereden içeri giriyor.Üstelik evin içini de karartıyor dediğim gibi.Bende bundan hiç hoşlanmıyorum.
    Ayyyhhh sorma o inatlaşmaları.İmanım gevriyor,o kadar diyim yani.Nabızlarına göre şerbet vermeye çalışmaktan içim şişti.Sıklıkla bağırıyorum artık.Benimde sabrım bir yere kadar.
    Öperim Ebrummm...

    YanıtlaSil
  11. ne güzel bir yazıdır bu :)

    YanıtlaSil
  12. acaba annelerini mi kıskandılar babalarından..Baba ilgiyle anneye kahvaltı hazırlayınca araya kıskançlık girmiştir Gönülcüğüm.Herşeyin özeli onlara yapılmalı nihayetinde...Böyle ilgili ortamdan ilgiyi kendi üstlerine almaları lazım değil mi bu da ancak böyle şımarıklıklarla olur :)
    ay ben çok severdim yağ bakkalda demeyi...sanki amrifetti onu söylemek ama keyifliydi.ru baya eğlenmiştir öyle dediği zaman :)

    YanıtlaSil
  13. kesinlikle, ben de sevmem güne karanlık bir sabah ile başlamayı. aaah bu minikler, nerden öğrenirler bunca sözcüğü ve tartışmayı, maşallah canım =)

    YanıtlaSil
  14. Çok şeker bir yazı şimdi zorlukları var ama ileri de bu günleri gülerek hatırlayacaksın o kadar çabuk büyüyorlar ki.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  15. bende de var iki sıpa off offf bu çocuklarla sabır versin rabbim anne olmak zor zanaat
    sevgiler

    YanıtlaSil
  16. ne kadar da renkli geçiyordur günlerin 3 çocukla ama tabi sabrınıda zorlamıyor değillerdir.ben bir tanesiyle bazen başa çıkamıyorum.bazen de diyrum ki acaba kardeşi olsa beni serbes bırakıp birlikte oynarlarmıydı diyorum.sonra hemen kendime gelip yok hatice 3 dk sonra oddan sçsaça başbaşa gelirlerdi deyip kendime geliyorum

    YanıtlaSil
  17. ne güzel bir sabah olmuş sana, ama istediğin zamanda kalkamıyorsun işte, bende ne zaman biraz uyumak istesem mutlaka ''anne çişim geldi''diye uyandırılıyorum :) hadi gelde kalkma.

    YanıtlaSil
  18. Yaa son zamanlarda herkesin kocası ona kahvaltı mı hazırlıyor,nedir bu işin sırrı,hele bir deyiverin..benim kocam da ben yokken kendine bile hazırlamaz,gider annesinde yer,ühüüü,kıskandım valla..Yamaç'ın inatları,umursamazlığı pek tanıdık geldi,Rüzgar'ın lafına bayıldım :)

    YanıtlaSil
  19. Nilhancım,
    Yok be güzelim ne anıtı.Eşimden daha ne cevherler çıkıyordu da,hayat yordu onu epey,hevesi kalmadı pek artık.
    Valla Nilhan bende çok korkuyorum ilersini düşündükçe...
    Öperim canım...

    Sezocum,
    Sağol canım benim.Tek çocuğu idare etmekte zor be canım.Üç fazla da iki hakkaten süper,en ideali.Çocukla evlilik başka bir eksene kayıyor o kesin.
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
  20. Aylincim,
    Seninki de mi aynı?Onlara da zor hayat yahu.Biz kendi telaşelerimizden onların yaşadıklarını görmezden geliyoruz sanırım.Sanıyoruz ki en ağır yükü biz taşıyoruz.Onların ki de zor eminim buna.
    Allah hepimizin yardımcısı olsun...

    İki böcek bir çiçek,
    Bana derlerdi de gülerdim,"Bunlar iyi günlerin" diyenlere.Hakkaten öyleymiş,gün geçtikçe işin zorlaştığı kesin.Ama çok korkutmayayım,olumlu gelişmelerde olmuyor değil hani...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  21. Bütücüm,
    teşekkür ederim.Öperim çoookk...

    İlknurum,
    Bilmiyorum vallahi.Kıskançlık değil de şımarıklık sanırım Yamaç'ınkisi.
    Evet hala kullanıyoruz sevdiğimizden bizde.Yağ bakkalda,hanım oturakta,sevgilin 9.cu durakta seni bekliyor falan derdik,hatırlar mısın?
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  22. Mekila,
    Sende bendensin o halde.Kapalı hava sevmeyenler kulübü:)
    Sevgiler...

    Çeşnici HAndan'cım,
    Teşekkür ederim.Bende eminim,şimdi bunca zorluğa katlanıyoruz ilerde mükafatı mutlak olacak biliyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  23. evimin nuru,
    Allah cümlemize kolaylık versin.Zamane çocuklarıyla uğraşmak hakkaten zor.Boşa dememişler,
    "bir çocuk yetiştirmek için bir köye ihtiyaç var" diye...
    Sevgiler...

    Zeynep'in annesi,
    Zor ama keyfi çok Haticecim.Başka türlü çekilmezdi zaten.Ama dediğin gibi birden fazla çocuk olunca evde,sana pek iş düşmüyor çocuğu oyalamak konusunda.Onlar birbirleriyle gayet güzel vakit geçirebiliyorlar.Avantajları çok yani.Birde beraberliklerini görmek çok keyif veriyor insana.Allah ayırmasın dilerim.Ve isteyen hazır olan herkese tattırsın bu duyguyu Rabbim.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  24. Filizcim,
    Evet o öğlene kadar uyunan free günler geride kaldı artık.Çişi gelmese acıkıyor,acıkmasa susuyor mutlaka.Hele çocuk sayısı 3 olunca birinden birinin bir ihtiyacı olup uyanıyor mutlaka.
    Allah sağlıklarını daim etsinde gerisi mühim değil.
    Sevgiler...

    Hatcem,
    Ne bileyim bizimkine de ilham geldi birden herhalde.İyi oluyor valla hazıra konmak.İçinden gelmesi lazım şekerim,zorlamakla ya da söylemekle olmuyor maalesef.
    Öperim canım...

    YanıtlaSil

Yorulmadan yorumladığınız için teşekkür ederiz...

Related Posts with Thumbnails