10 Ocak 2011 Pazartesi

Hastalıklar ve kaçan huzur...

Bıktım bu hastalık denen illet şeyden,kelimenin tam anlamıyla U-SAN-DIM.

Bir değil ki çocuk sayısı,iki gün titre üstüne,çorba pişir,ıhlamur kaynat,aman diğerine bulaşır diye germeden kendini,rahat rahat hizmet et çocuğuna,eninde sonunda iyileşsin,sende er huzura.

O huzuru kapının önüne koyalı epeyce zaman oldu,ve maalesef geri gelmeye de hiiiç niyeti yok.Kendim yolladım zira.1 değil 2 hiç değil 3 olunca hanedeki minik sureti,hastalık fır dönüyor bu üçlü arasında.
Büyük boy,okuldan itinayla kapıp getiriyor,ikiz oğlan buluttan nem kapma telaşında,anında üstüne alınıyor,ikiz kızda onlar kaparda ben kalır mıyım? neyim eksik onlardan? diyip kapıverince şifayı, gariban anne-baba tırlatmanın eşiğindeki ince çizginin bir o tarafına bir bu tarafına gidip gelip duruyor.Arada onlardan biride alırsa nasibini,seyreyle o zaman sen curcunanın en sefilini.

3 hafta kadar önce Yamaç'ı kreşten almaya gittiğimde,sınıftaki arkadaşlarından birinin feci şekilde öksürdüğünü duymuş ve hemen irkilmiştim.2 güne kalmaz hastalığı cepte bil,silahlarını kuşan,tedbirini al yoksa halin nicedir bilirsin diyede tembih etmiştim kendime.Tedbirler de ne işler ya,neyse...
Dediğim gibi ertesi gün başladı Yamaç'ta belirtiler.Öksürük,arkasından halsizlik ve doktor neticesinde teşhis , boğaz enfeksiyonu.Tedavinin ardından tam ohh diyeyazdım ki Rüzgar bey "ben burdayım" dedi ve aynı belirtiler ondada nüksetti.İştahsızlık ve kusma işin en delirtici tarafı.Doktora götürmeden iyileştirme telaşına düştük,bu süreç çok yorucu malum.İllallah dedirten cinsten.Hadi onuda öyle böyle normale döndürdük derken,en dirençlileri olan minik kızımda daha fazla direnemedi ve sırayı devraldı.Onun ki biraz daha sancılı oldu.Ateşte eşlik etti hastalığına.offf ki ne offff.

2 hafta önce pazar günü bir restaurantta kahvaltı eşliğinde toplantı yapıldığından bahsetmiştim Yamaç'ın devam ettiği kreş tarafından.Orda uzun uzun sohbet etme imkanı bulduğum,Yamaç'ın sınıf arkadaşı Neva'nın annesi (doktormuş kendileri) kendisinin hastalık hallerinde çocuklarına asla antibiyotik vermediğini,aktardan edindiği "BROŞKA" adında bir ürün kullanarak iki günde iyileştiklerini söylemişti.Denemekten zarar gelmez,bitkilerden elde edilmiş neticede,ve bunu söyleyen bir doktor olunca derhal edinmeye karar verdim.Verdim vermesine de aktar aktar dolaşmasına rağmen,eşim bir türlü bulamadı yakın civarda.Neden sonra Göztepe'de bir aktarda buldu da kullanmaya başladık methini duyduğumuz bu ürünü.
Hemen Zeynep ve Yamaç'ta kullanmaya başladım ve denildiği gibi ertesinde etkilerini göstermeye başladı.Normalde ateşli hastalıklarda mutlaka doktora gidilir ve elimizde bir şişe antibiyotikle geri döner ve dakkası dakkasına almaya itina göstererek çekine çekine kullanırdık ilacı.Ne zaman antibiyotik versem hep aynı hissiyatla,elim geri gide gide kullanırım şurubu.Bu kez doktora bile gitmeye gerek kalmadan,2 günde,bu ilaçla alt ettik mendebur hastalığı çok şükür.Yalnız söyleyim tadı çok fena.Her doz uygulayışınızda ufak çaplı  bir krize neden oluyor benden söylemesi.Birde balgam söktürücü etkisi sayesinde öksürüğü şiddetlendi paniğine kapılıyorsunuz ama bu normal,çünkü balgamı çıkartmaya çalıştığından öksürük artış gösteriyor.Ama neyseki daha iyiceyiz bugün Zeynep'te.
Ama sanılmasın ki ohhh dedik,dedim ya kapının önüne koyalı çok zaman oldu huzuru.
Bu akşamda tekrar Rüzgar'da başladı ateş.Tüm gün gayet keyifli ve kıpır kıpırken,akşam yaptırdığım banyonun hemen ardından (soyunurken ateşi farkettim aslında)yükselmeye başladı ateşi,halsizlikte peşinden tabi.Gece sütünü içtikten sonra da aslında tahmin ettiğim gibi kustu maalesef.Bakalım gece boyunca durum ne olacak.
Çok bunaltıcı çoookkk...

Huzuuuurrrrrrrr dön ne olurrrr.....Ben ettim sen etme:(

8 yorum:

  1. Yaruzem geçmişler olsun canım.. sağolsunlar, sağlıklıyken bile kolay olmuyorlar ne ki hastayken kolay olsunlar. Seni de hayretle ve maşallah eşliğinde dinliyorum canım arkadaşım ya, 3 çocuk, küçükler ve sen çalışıyorsun.. atom karıncam benim:) tü tü tü

    bu arada dr. bana şunu önerdi: Propolsaft diye bir bal şeysi.. neysem hastalıktan önce vermek için.. yani diyelim hasta birine yaklaştı çocuk ver dedi. hissettin hastalanacak gibi ver dedi.. Allaha şükür çok faydasını gördüm, Kerim de çok gaz yapıyor diye vermedim son demlerde ama versem daha iyi.. Selim'in de alerjisi olduu için kısmen faydalı.. bir de bunun ekinazyalısı var.. propolmar.. bir ara akşam sft. sabah mar olanı kullanıyordum..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim Deli Annem,
    Ne atomu ne karıncası,eften püften bir anneyiz işte...
    Çok zor çooookkkk.Ne sen sor ne ben söyleyim.Allah yardımcımız olsun.
    Propolsaft'ı biliyorum ben.Geçen kış çok kullandım Propolmar olanından.Bu kış henüz edinmedim hiç.Bağışıklığı kuvvetlendirdiğinden hastalığın önüne geçiyor ama şişesi dünya para.3 tane çocukla başedemedim yahu.3 günde bir şişe...
    26 tl miydi neydi.

    YanıtlaSil
  3. Çok geçmiş olsun , gerçektende geçsin , sizin evi teğet :( Çocukların tadı güzel ama hastalık hallerinde tatlarının yanına acı da ekleniyor.O kötü oluyor ,allah kolaylık versin.Bol şifalı günler dilerim, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  4. ben de geçen kış immuneks kullandım pek faydasını görmedim bu kış dönüşümlü propolmar ve salt olanı bir şişe ondan bir şişe ondan kullanıyordum fena gitmiyorduk ama malesef çok ağır alt solunum yolu enf.oldu ikisi de antibiyotik kullandık mecburen. ama broşka macunu hiç duymamıştım. araştırıyorum hemen.
    yaruze tatlım aynı durumdayız, bir ona bir buna geçiyor hastalıklar off off... akşam sağlam çocuğa banyo yaptır, sabaha burunları akıyor :(((

    YanıtlaSil
  5. çok geçmiş olsun Yaruze, biz de aynı durumdayız..Kız iyi çok şükür ama oğlan zaten nane molla...ne yapsak ne yedirip içirsek gene de hain mikroplar buluyor oğluşumun uyuz bünyesini...sonra uğraş dur...

    YanıtlaSil
  6. Canım çok ama çok geçmiş olsun Allah bol sabır versin:( Benim nacizane tavsiyem Harnup Pekmezi her sabah aç karnına bir tatlı kaşığı veriyorum ta ki yaz gelip iyice sıcaklar başlayana kadar.Maşallah diyeyim Berrağın kronik hastalığından başka grip soğuk algınlığı görmüyorum evde iki yıldır bunu kullanıyorum ben.Olsakta hafif atlatıyoruz bu sene hiç antibiyotik kullanmadık inşallahta kullanmayız.

    YanıtlaSil
  7. öncellikle geçmiş olsun ve geçtiği ile kalsın bir daha da gelmesin şu hastalıklar..ben de maalesef bu konudan çok muzdaribim..antibiyotik sudan sonra en çok tükettiğimiz neredeyse..yavsiyenize teşekkürler, ben de edinmeye çalışayım şu macunu..

    YanıtlaSil
  8. canım benim,Can da uzun zamandır öksürüyor,çok üzülüyorum bi çare bulamadım,banyo yapsn hasta oluyor,çocuğu ykamaya korkar oldum,Allah yardmcın olsun 3 çocukla çalışan anne olmak,ben de takdirlerimi sunuyorum arkadaşım..

    YanıtlaSil

Yorulmadan yorumladığınız için teşekkür ederiz...

Related Posts with Thumbnails